fbpx

Ako sa dá zvýšiť výkonnosť vašich online kampaní.

Môže sa zdať, že nastavením a spustením online kampane, alebo teda nejakého toho pépécéčka je všetko hotové. Reklama je spustená, čakáme na nové objednávky, telefonáty či inú konverziu, na ktorú sme mali zálusk. No je to omyl! Práve v tomto momente by mala nastúpiť optimalizácia. Nie nadarmo sa dnes vo svete online marketingu skloňuje slovo „dáta“. Dáta nie sú len nástrojom na vyhodnotenie kampane po jej skončení, ale ich sledovaním v priebehu kampane viete jednotlivé nastavenia optimalizovať tak, aby ste dosiahli lepšie výsledky. Niekto by povedal: „Fajn, ale mne to funguje aj tak, ako to mám nastavené a aj tak záleží na rozpočte pre samotnú PPCčku.“ Ok. Ale nechceli by ste dosiahnuť za rovnaké peniaze, ktoré ste do tejto reklamy investovali, lepšie výsledky? Napríklad zvýšiť výkonnosť o 10-20-30% ? A o to presne ide.

Sledujte, čo sa s kampaňou deje a reagujte úpravou jej nastavení.

Vďaka sledovaniu metrík a následnej optimalizácie dosiahnete lepšie výsledky. Väčší engagement rate, viac návštev eshopu, viac preklikov, skrátka viac konverzií. Ideálne je, ak pred samotnou kampaňou spravíte nejaký menší A/B test, a tak už pri spustení „ostrej“ kampane máte istotu, že ste zvolili správne nastavenia, správny headline či obrázok. Pre účel tohto blogu sme v našej agentúre spravili názorný test. Na našom facebook profile melon media sme spustili Split test, alebo teda A/B test. Banerová reklama na získanie traffic-u na náš web www.melonmedia.sk. Spravili sme sadu obrázkov, ktoré sme prispôsobili na umiestnenie pre Facebook, Instagram a Audience network.

Obe verzie mali rovnako nastavené parametre ako publikum (pohlavie, oblasť, záujmy) denný rozpočet a termín ukončenia. Rozdielne bolo nastavené umiestnenie reklám. Reklama pri variante A bola nastavená len pre zobrazenie: Facebook news feed, Instagram stories a Audience network a variant B mal ponechaný automatické umiestňovanie reklám. A výsledok? Pri Verzii A sme pri rovnakom rozpočte ako vo verzii B dosiahli o 17% viac CTA (preklikov na web) a cena za jedno navštívenie webu bola o 30% nižšia ako pri variante B.

Návštevnosť nášho webu v testovanom období vzrástla o 34%. Takýmto spôsobom môžete testovať rôzne varianty reklám pri nižšom rozpočte a pripraviť tak content pre ostrú verziu nasadenú do kampane. 

Mohlo by vás zaujímať

Koľko stojí reklamná kampaň?

Určite bude so mnou súhlasiť nejeden account manager či marketér, jedna zo základných otázok od klienta po prvých vetách, v ktorých vám predstaví svoju víziu reklamnej kampane, je – a

Moja firma facebook nepotrebuje. Či?

Neverili by ste, koľko značiek a firiem v súčasnosti nemá facebookový profil svojej spoločnosti. A aj tie, čo ho majú, vlastne nevedia, čo s ním. Česť výnimkám. Pritom je to