fbpx

Facebook vs Instagram. Ktorá sociálna sieť je lepšia pre váš biznis?

Čo myslíte, je Facebook stále jednotkou medzi sociálnymi sieťami? Dobieha ho už Instagram alebo ho už dokonca predbehol? Na túto otázku nejestvuje jednoznačná odpoveď. Záleží na tom, z ktorej strany sa na túto otázku pozrieme.

1. Publikum

Jedným z najväčších viditeľných rozdielov medzi oboma sociálnymi sieťami je priemerný vek používateľov. Na základe obsahu oboch platforiem nájdete výrazný rozdiel v kvalite a zrelosti ľudí, ktorí ho zverejňujú. V skutočnosti je až 90% používateľov Instagramu mladších ako 35 rokov. To znamená, že produkty a služby zamerané na mladšie generácie tu budú dobre fungovať, a to je hlavný dôvod, prečo je Instagram zaplavený stránkami venovanými kráse, fitnes, jedlu a cestovaniu. Ak teda podnikáte v tejto oblasti alebo je vaša cieľovka v tejto vekovej kategórii, Instagram je určite to, čo vaše podnikanie potrebuje.

Na Facebooku sú samozrejme tiež mladí ľudia, no používa ho aj populácia vo veku nad 65 rokov. No aj tak 82% používateľov internetu vo veku od 18 do 29 rokov má založený účet na Facebooku v porovnaní s 59% používateľov, ktorí vlastnia účet na Instagrame. Facebook je ale omnoho viac zaplavený reklamami, politikou a témami, ktoré si vyžadujú viac diskusií a pozornosti užívateľov ako posty, ktoré nájdete na Instagrame.

Hlavný rozdiel medzi platformami spočíva v spôsobe zobrazovania obsahu. Keď hovoríme o inzercii na Instagrame a Facebooku, váš produkt určite hrá určitú úlohu, ale spolu s tým je jeho vplyv na zákazníkov určený spôsobom, akým je inzerovaný.

2. Obsah

Obsah na Instagrame je presne taký, aký si žiada jeho publikum. Je plný krásnych fotiek s témou fashion, lifestyle a cestovania. Instagram je skrátka o pekných fotografiách a videách. Ak chcete diskutovať o politike či dlhopisoch na akciovom trhu, bude pre vás lepšia voľba Facebook. Neznamená to však, že propagácia takýchto odvetví podnikania nie je na Instagrame možná. Len bude stáť viac úsilia vymyslieť pútavú formu prezentácie takýchto záležitostí. Instagram má pre svojich používateľov pripravenú plnú priehršť filtrov a nástrojov, ako svoje fotografie vylepšiť.

Instagram má ešte jedno nepísané pravidlo a to, že v obrázkoch nepoužívame text resp. odporúča sa ho používať len minimálne. Snažte sa o to, aby fotografie a videá pôsobili autenticky a aby produkt nepadol do tieňa značky či samotného loga. Nepoužívajte logo vašej značky ako ďalší vložený prvok. Verte, že samotný produkt na fotografii spraví oveľa viac práce ako koláž s vloženým logom. Trochu štatistiky na záver. Videoobsah na Instagrame môže priniesť až o 80 % viac konverzií ako fotografia.

3. Zapojenie

Facebook je počtom užívateľov určite najväčšou sociálnou sieťou na trhu. No nevyhráva na oveľa dôležitejšom poli. Používatelia Instagramu sa podľa prieskumu venujú vášmu obsahu o 1/3 viac ako tomu istému obsahu publikovanému na Facebooku. Pozrite tento obrázok, kde zapojenie publika testovali najväčšie značky na Instagrame a porovnávali zapojenie pre rovnaký obsah na Facebooku.

4. Platené reklamy

V tomto sú obe platformy veľmi podobné. Po akvizícii Instagramu spoločnosťou Facebook sa Instagram dostal pod správu Facebook účtu. To znamená, že donedávna ste mohli riadiť propagáciu instagramových reklám len prostredníctvom účtu Facebook. To sa už ale zmenilo. V prostredí Instagramu dnes viete veľmi precízne vytvárať reklamné príspevky a cieliť ich na vašich zákazníkov. Rovnako tak metrika v Instagrame prešla slušným updatom a teraz už máte prístup k veľkému množstvu dát, ktoré viete analyzovať.

Formáty reklám sa taktiež nelíšia, až na pár výnimiek. V zásade stačí, ak si pripravíte jednu sadu obrázkov, ktoré viete potom vypostovať na obe platformy. Prostredie Business manager v účte Facebook ponúka nástroje, ako reklamy pre jednotlivé platformy prispôsobiť, a teda vôbec nemusíte vstupovať do vášho Instagram účtu.

Dnešok na oboch platformách patrí „storkám“. Teda obrázkom a videám umiestnených v okne stories, ktoré majú životnosť len 24 hod. a potom sa stratia na nekonečnom smetisku internetu. Práve pre to, že sú „tu a teraz“, sú pre publikum zaujímavejšie, a teda oveľa viac sledované ako klasické obrázky či videá umiestnené vo vašom profile.

Najnovšie Instagram testuje novinky ako nezobrazovanie like pod obrázkom, čo bude dosť zásadná zmena, alebo chce systematicky spoplatniť spoluprácu influencerov so značkami.

Facebook a Instagram už nie sú len nástrojmi na kontakt s online verejnosťou. V dnešnej dobe sa stali nevyhnutnou súčasťou marketingovej stratégie pre každú značku. Instagram a Facebook majú veľa odlišných vlastností, ale obe môžu byť použité na dosiahnutie vašich marketingových cieľov.

Záleží len na tom, ktorá bude viac vyhovovať téme vášho podnikania a ktorá dokáže vo väčšej miere osloviť práve vášho zákazníka.

Mohlo by vás zaujímať

Koľko stojí reklamná kampaň?

Určite bude so mnou súhlasiť nejeden account manager či marketér, jedna zo základných otázok od klienta po prvých vetách, v ktorých vám predstaví svoju víziu reklamnej kampane, je – a

Moja firma facebook nepotrebuje. Či?

Neverili by ste, koľko značiek a firiem v súčasnosti nemá facebookový profil svojej spoločnosti. A aj tie, čo ho majú, vlastne nevedia, čo s ním. Česť výnimkám. Pritom je to