fbpx

Je tu čas natívnej reklamy

Dnešnému svetu online reklamy jednoznačne kraľuje obsahový marketing. „Content je king“, ako hovorí Filip Kuna zo Strossle. Vytvoriť kvalitný obsah je jedna vec, doručiť ho k potencionálnemu zákazníkovi, vec druhá.

Najprv si povedzme, čo to je ten obsah

Pod obsahom môžeme rozumieť v podstate akýkoľvek obsah (video, obrázok, blog, kvíz, infografika, recenzia, online hra… ), ktorý sa dá distribuovať v online svete. Povedzme, že máme takýto obsah pripravený. A tu sa dostávame k zložitejšej časti, a to, akou formou dostať pripravený obsah k čo najširšiemu publiku, efektívne a za primeraný rozpočet.

Doba, keď na prvý banner, ktorý uzrel svetlo internetového sveta, kliklo 44 % návštevníkov daného webu, je nenávratne preč. Každý deň nás zasiahnu desiatky tisíc reklamných posolstiev. Ako zaujať? Čo treba urobiť, aby práve tá vaša reklama vytŕčala z davu? Povedzme, že váš obsah je kvalitne pripravený, no takých sú dnes už tisícky. Takže to samo o sebe nestačí. Treba nájsť sofistikovaný spôsob, ako vaše reklamné posolstvo podsunúť tým správnym ľuďom.

Reklama, čo sa tvári, že reklamou nie je

Natívna forma reklamy je vlastne spôsob, akým môžeme šíriť svoj reklamný obsah. Ako názornú ukážku využijem konkrétny príklad: Keďže obľubujem kvalitnú whisky, rád si prečítam rôzne články o jej histórii a výrobe. Natrafil som na článok, ktorý bol uverejnený na jednom z veľkých slovenských mediálnych portáloch. Bol pomerne rozsiahly, no bol skvelo napísaný, takže sa veľmi dobre čítal. Opisoval špeciálne postupy pri výrobe islay whisky. V poslednej tretine článku začala pasáž o tom, ako sa vyrába whisky na Slovensku. Až keď som to dočítal do konca, uvedomil som si, že to bol veľmi dobre napísaný článok, v ktorom bola natívnou formou umiestnená reklama na slovenskú značku whisky. A takto to presne má byť. Najideálnejší spôsob, ako servírovať reklamu, je taký, pri ktorom jej konzument netuší, že to, na čo sa pozerá, je reklama. Presne toto je natívna forma reklamy – tvári sa ako súčasť ostatného obsahu okolo, obsahovo doň zapadá a je umiestnená na médiu tretej strany.

Najbežnejšia forma natívnej reklamy je PR článok (napr. ako ten o whisky). Televízia alebo film to využíva ako product placement. Medzi úplne prvý product placement patrí film James Bond. Viete, ktorá značka to tak bravúrne využila a využíva dodnes? Je to Aston Martin. Prepojili auto a značku navždy s postavou Jamesa Bonda. Niektoré značky vytvárajú portály, kde radia svojim zákazníkom v téme, ktorá súvisí s ich produktom. Napríklad portál krytina.sk, za ktorým stojí jeden z najväčších výrobcov strešných krytín, skvelo využíva formu natívnej reklamy. Taktiež beznapatia.sk, ktorý radí v oblasti energetiky a natívne využíva priestor portálu pre svoju reklamu.

Kto neverí, nech to vyskúša

Štatistiky dokazujú, že správne pripravená natívna reklama má oveľa vyššie CTR ako napríklad bannerová reklama v google. Znamená to, že za menej peňazí oslovíte viac ľudí zo svojho publika. Je potrebné tiež spomenúť, že kvalita konverzie je oveľa vyššia, pretože natívna reklama pritiahne len toho, kto skutočne má o danú tému záujem.

Mohlo by vás zaujímať

Prečo je web od freelancera lacnejší?

Otázka znie inak, prečo si pýta agentúra viac peňazí za rovnaký web, ako freelancer? Veď dostanem to isté, tak prečo by som mal zaplatiť viac? Každý, kto už riešil web

Je tu čas natívnej reklamy

Dnešnému svetu online reklamy jednoznačne kraľuje obsahový marketing. „Content je king“, ako hovorí Filip Kuna zo Strossle. Vytvoriť kvalitný obsah je jedna vec, doručiť ho k potencionálnemu zákazníkovi, vec druhá.

Koľko stojí reklamná kampaň?

Určite bude so mnou súhlasiť nejeden account manager či marketér, jedna zo základných otázok od klienta po prvých vetách, v ktorých vám predstaví svoju víziu reklamnej kampane, je – a