fbpx

Koľko stojí reklamná kampaň?

Určite bude so mnou súhlasiť nejeden account manager či marketér, jedna zo základných otázok od klienta po prvých vetách, v ktorých vám predstaví svoju víziu reklamnej kampane, je – a koľko to všetko bude stáť?

A tu prichádzame k myšlienke, vďaka ktorej som sa rozhodol napísať tento blog.

Klienti majú často skreslenú predstavu o tom, ako funguje cenotvorba v reklamných agentúrach. Z čias minulých si niektorí pamätajú cenníky zavesené na stene, kde bolo uvedené, koľko stojí návrh vizitky, koľko tlač 50 ks vizitiek, príp. koľko stojí jeden kus webu. Dnes je to trochu inak, pretože reklama v súčasnosti už ponúka ďaleko viac možností ako len vizitky či web.

Ak prichádzate do svojej agentúry, mali by ste mať v zásade jasno v dvoch veciach. Najprv potrebujete mať jasne vytýčený cieľ, teda, čo chcete pomocou reklamnej kampane dosiahnuť. Po druhé, mali by ste mať predstavu, koľko finančných prostriedkov chcete investovať do reklamnej aktivity alebo kampane. Ak si idete kupovať auto alebo dovolenku, tiež viete, koľko na to chcete, či môžete minúť peňazí. Viete, aké máte očakávania od auta aj od dovolenky – teda máte cieľ.

Reklamná kampaň nie je leták v schránke, ale súvislá činnosť na seba nadväzujúca a trvajúca isté časové obdobie.

Príklad:

Máte eshop s plastovými vedrami. Váš stanovený cieľ bude v najbližšom mesiaci zvýšiť tržby eshopu o 100 %. Pripravili ste si rozpočet 500 €. Agentúra vám odporučí PPC kampaň vo vyhľadávacej sieti Google Ads na základe informácií, ktoré od vás získa, ako napr. kto je váš zákazník, čo hľadá na webe, niečo o vašom produkte, o vašej konkurencii atď.

V ideálnom prípade by to mohlo dopadnúť tak, že vďaka kampani zvýšite tržby z predaja z 2 500 € na 5 000 €, čo pri čistom zisku znamená zvýšenie mesačného zisku o 1 000 €. Ak ste investovali „len“ spomínaných 500 €, táto reklamná aktivita vám priniesla zisk 500 €. 

Vy ste vedeli, čo chcete dosiahnuť a agentúra zbytočne nehádala, čo by sa dalo vymyslieť, pretože vedela vďaka stanovenému rozpočtu, čo si môže dovoliť a vybrala najvhodnejšie riešenie.

Keď agentúre neprezradíte, aký je váš rozpočet, jej ľudia nevedia, kde začať. Nebojte sa, že ak rozpočet prezradíte, agentúra ho takpovediac „zje“. Ak pozná výšku rozpočtu, vie ho efektívnejšie využiť. Je rozdiel, či chcete minúť 500, 2 500 či 5 000 €. Agentúra vie, čo bude najvhodnejšie a najefektívnejšie pre vás. Transparentná agentúra, ktorá chce s vami spolupracovať dlhodobo, vám určite vyčísli každé minuté euro a tiež aj to, koľko peňazí ostalo v agentúre za kreatívnu činnosť, správu kampane či tvorbu contentu. A najmä, na prvom mieste je dosiahnutie vami zadaného cieľa

Mohlo by vás zaujímať

Koľko stojí reklamná kampaň?

Určite bude so mnou súhlasiť nejeden account manager či marketér, jedna zo základných otázok od klienta po prvých vetách, v ktorých vám predstaví svoju víziu reklamnej kampane, je – a

Moja firma facebook nepotrebuje. Či?

Neverili by ste, koľko značiek a firiem v súčasnosti nemá facebookový profil svojej spoločnosti. A aj tie, čo ho majú, vlastne nevedia, čo s ním. Česť výnimkám. Pritom je to