Moja firma facebook nepotrebuje. Či?

Neverili by ste, koľko značiek a firiem v súčastnosti nemá facebookový profil svojej spoločnosti. A aj tie, čo ho majú, vlastne nevedia čo s ním. Česť výnimkám. Pritom je to úžasný nástroj, vďaka ktorému môžete propagovať svoje podnikanie a komunikovať so svojim zákazníkom.

Na začiatok trocha štatistiky, ktorá mi pomôže priblížiť v čom spočíva sila sociálnych sietí. Tento rok (2018) oslávil facebook vo februári 14 narodeniny. Na slovensku facebook používa 2 500 000 ľudí. 1 300 000 žien a 1 200 000 mužov. A ak ste si mysleli, že facebooku holdujú prevažne mladí ľudia, tak ste sa nemýlili. 🙂 No určite vás prekvapí, že 400 000 slovenských užívateľov má nad 50 rokov a dokonca 170 000 užívateľov už malo na torte číslo 60!

Sila facebooku je v počte jeho používateľov.

Dokážete denne zasiahnuť svojou reklamou desiatky tisíc ľudí? S výnimkou pekne tučného rozpočtu pre televíznu reklamu, či rádiový spot asi ťažko. Skrátka facebook je prostriedok, ako môžete promovať svoju službu či produkt medzi masy ľudí a navyše ju dokážete cieliť presne na vami zvolené publikum tak, aby bola reklama čo najefektívnejšia a stála vás čo najmenej peňazí. Tu sa hneď dostávame k druhej podstatnej výhode facebooku. Tento veľký zásah vášho publika dokážete získať relatívne nízkym rozpočtom. Takže za málo peňazí, veľa muziky.

Čo dokáže virálny obsah za pár hodín bez toho, aby ste facebooku zaplatili čo len cent?

Cena reklamy závisí okrem iného aj od toho, aký kvalitný obsah propagujete. To znamená, ak je váš obsah, ktorý promujete (video, fotka, stories) pre návštevníkov facebooku zaujímavejšia, reklama sa šíri viac. Používatelia váš príspevok sami zdieľajú a tak sa šíri tzv. virálne a vaša reklama je tým pádom lacnejšia. Teda za peniaze, ktoré ste minuli oslovíte vďaka kvalitnému obsahu viac ľudí. Dokonca pri veľmi zaujímavom obsahu dokážete spraviť zásah niekoľko desiatok tisíc ľudí aj zadarmo.

 

Facebook príspevok bosáčik.sk

Za 10 hodín mal tento príspevok zásah 14 485 ľudí bez toho, aby sme za jeho šírenie platili. V tomto prípade zafungoval pútavý vizuál, ktorý sme vyrobili pre klienta v rámci jeho jesennej akcie. Takže vytvárať kvalitný obsah, ktorý sa ľudom páči má zmysel.

Budovaním fanúšikovskej základne zvyšujete dosah svojich príspevkov.

Skrátka čím viac fanúšikov máte, tým viac ľudí uvidí váš príspevok bez toho, aby ste zaň platili. Postupne si svojou aktivitou prilákate na profil svojej spoločnosti viac a viac fanúšikov. Našim klientom odporúčame mať spustenú aj platenú kampaň, ktorá denne promuje ich firemný profil a zbiera nových fanúšikov. Takto budujete svoju fanúšikovskú základňu rýchlejšie, čo znamená, že každý deň máte širší zásah vašich príspevkov. To znamená, že vašu reklamu v rámci facebooku vidí každý deň viac a viac ľudí.

Ľudí zaujíma život vo vašej spoločnosti

Ľudia sú zvedaví a teda okrem príspevkov, ktoré propagujú či konkrétne ponúkajú vaše produkty či služby, ocenia aj fotografie či videá z backstage-u vašej spoločnosti. Skrátka chcú vidieť to, čo inak neuvidia. Ak napríklad zverejníte fotku kolektívu vo vašej kancelárií, príspevok bude mať niekoľko násobne viac zhliadnutí a reakcií, ako pri príspevku na ktorom nie sú ľudia. Značky, ktoré uverejňujú aj takéto príspevky majú zvyčajne viac fanúšikov a viac interakcií s príspevkami.

Nezáleží či podnikáte v službách alebo vyrábate nejaký produkt.

Môžete byť pokojne malá lokálna predajňa s čajom. Prostredníctvom facebooku môžete informovať zákazníkov vo vašom meste o tom, že máte akciu na niektorý produkt, alebo že máte niečo nové v ponuke. Zákazníci môžu s vami prostredníctvom facebooku komunikovať a pýtať sa na vaše služby či produkty. Ak ste personálna agentúra, môžete ponúkať voľné pracovné pozície a hľadať tak nových zamestnancov pre vašich klientov. Reštaurácie môžu každý deň promovať svoje menu alebo špecialitu dňa. Skrátka každý si tu nájde svoje publikum. Snáď pohrebným službám by som asi facebook neodporúčal. 🙂

Online je dnes neoddeliteľnou súčasťou sveta reklamy a Facebook je jedným z jeho základných kominkačných kanálov. Je to skvelý nástroj na to, ako budovať povedomie o vašej spoločnosti a je to prostriedok ako komunikovať s verejnosťou. Tak čo, má podľa vás zmyslel založiť si firemný profil na facebooku?

Pavol Sekelský
Pavol Sekelský

creative director

Mohlo by vás zaujímať

Moja firma facebook nepotrebuje. Či?

Neverili by ste, koľko značiek a firiem v súčastnosti nemá facebookový profil svojej spoločnosti. A aj tie, čo ho majú, vlastne nevedia čo s ním. Česť výnimkám. Pritom je to