fbpx

Moja firma facebook nepotrebuje. Či?

Neverili by ste, koľko značiek a firiem v súčasnosti nemá facebookový profil svojej spoločnosti. A aj tie, čo ho majú, vlastne nevedia, čo s ním. Česť výnimkám. Pritom je to úžasný nástroj, vďaka ktorému môžete propagovať svoje podnikanie a komunikovať so svojim zákazníkom.

Na začiatok trocha štatistiky, ktorá mi pomôže priblížiť, v čom spočíva sila sociálnych sietí. Tento rok (2018) oslávil facebook vo februári 14. narodeniny. Na Slovensku facebook používa 2 500 000 ľudí. 1 300 000 žien a 1 200 000 mužov. A ak ste si mysleli, že facebooku holdujú prevažne mladí ľudia, tak ste sa nemýlili. 🙂 No určite vás prekvapí, že 400 000 slovenských užívateľov má nad 50 rokov a dokonca 170 000 užívateľov už malo na torte číslo 60!

Sila facebooku je v počte jeho používateľov

Dokážete denne zasiahnuť svojou reklamou desiatky tisíc ľudí? S výnimkou pekne tučného rozpočtu pre televíznu reklamu či rádiový spot asi ťažko. Skrátka, facebook je prostriedok, ako môžete promovať svoju službu/produkt medzi masy ľudí a navyše ju dokážete cieliť presne na vami zvolené publikum tak, aby bola reklama čo najefektívnejšia a stála vás čo najmenej peňazí. Tu sa hneď dostávame k druhej podstatnej výhode facebooku. Tento veľký zásah vášho publika dokážete získať relatívne nízkym rozpočtom. Takže, za málo peňazí, veľa muziky.

Čo dokáže virálny obsah za pár hodín bez toho, aby ste facebooku zaplatili čo len cent?

Cena reklamy závisí okrem iného aj od toho, aký kvalitný obsah propagujete. To znamená, ak je váš obsah, ktorý promujete (video, fotka, stories) pre návštevníkov facebooku zaujímavejšia, reklama sa šíri viac. Používatelia váš príspevok sami zdieľajú, a tak sa šíri tzv. virálne a vaša reklama je tým pádom lacnejšia. Za peniaze, ktoré ste minuli, oslovíte vďaka kvalitnému obsahu viac ľudí. Dokonca pri veľmi zaujímavom obsahu dokážete spraviť zásah niekoľko desiatok tisíc ľudí aj zadarmo.

 

Facebook príspevok bosáčik.sk

Za 10 hodín mal tento príspevok zásah 14 485 ľudí bez toho, aby sme za jeho šírenie platili. V tomto prípade zafungoval pútavý vizuál, ktorý sme vyrobili pre klienta v rámci jeho jesennej akcie. Vytvárať kvalitný obsah, ktorý sa ľudom páči, má zmysel.

Budovaním fanúšikovskej základne zvyšujete dosah svojich príspevkov

Čím viac fanúšikov máte, tým viac ľudí uvidí váš príspevok bez toho, aby ste zaň platili. Postupne si svojou aktivitou prilákate na profil svojej spoločnosti viac a viac fanúšikov. Našim klientom odporúčame mať spustenú aj platenú kampaň, ktorá denne promuje ich firemný profil a zbiera nových fanúšikov. Takto budujete svoju fanúšikovskú základňu rýchlejšie, čo znamená, že každý deň máte širší zásah vašich príspevkov. To znamená, že vašu reklamu v rámci facebooku vidí každý deň viac a viac ľudí.

Ľudí zaujíma život vo vašej spoločnosti

Ľudia sú zvedaví, a teda okrem príspevkov, ktoré propagujú alebo konkrétne ponúkajú vaše produkty či služby, ocenia aj fotografie a videá z backstage-u vašej spoločnosti. Jednoducho chcú vidieť to, čo inak neuvidia. Ak napríklad zverejníte fotku kolektívu vo vašej kancelárii, príspevok bude mať niekoľko násobne viac zhliadnutí a reakcií, ako pri príspevku, na ktorom nie sú ľudia. Značky, ktoré uverejňujú aj takéto príspevky, majú zvyčajne viac fanúšikov a viac interakcií s príspevkami.

Nezáleží, či podnikáte v službách, alebo vyrábate nejaký produkt

Môžete byť pokojne malá lokálna predajňa s čajom. Prostredníctvom facebooku môžete informovať zákazníkov vo vašom meste o tom, že máte akciu na niektorý produkt, alebo máte niečo nové v ponuke. Zákazníci môžu s vami prostredníctvom facebooku komunikovať a pýtať sa na vaše služby či produkty. Ak ste personálna agentúra, môžete ponúkať voľné pracovné pozície a hľadať tak nových zamestnancov pre vašich klientov. Reštaurácie môžu každý deň promovať svoje menu alebo špecialitu dňa. Každý si tu nájde svoje publikum. Jedine pohrebným službám by som asi facebook neodporúčal. 🙂

Online je dnes neoddeliteľnou súčasťou sveta reklamy a facebook je jedným z jeho základných komunikačných kanálov. Je to skvelý nástroj na to, ako budovať povedomie o vašej spoločnosti a je to prostriedok, ako komunikovať s verejnosťou. Tak čo, má podľa vás zmysel založiť si firemný profil na facebooku?

Mohlo by vás zaujímať

Koľko stojí reklamná kampaň?

Určite bude so mnou súhlasiť nejeden account manager či marketér, jedna zo základných otázok od klienta po prvých vetách, v ktorých vám predstaví svoju víziu reklamnej kampane, je – a

Moja firma facebook nepotrebuje. Či?

Neverili by ste, koľko značiek a firiem v súčasnosti nemá facebookový profil svojej spoločnosti. A aj tie, čo ho majú, vlastne nevedia, čo s ním. Česť výnimkám. Pritom je to