fbpx

Na čo je dobrá taká reklamná agentúra alebo ako si vybrať tú správnu?

Prirodzene, vždy hľadáme tie najkvalitnejšie služby. Ak už nájdeme to, čo hľadáme, či je to produkt alebo služba, vypytujeme sa, hľadáme bližšie informácie a dokonca si necháme aj poradiť, len aby sme spravili správne rozhodnutie. Robíme to takto aj v prípade reklamnej agentúry?

V podnikaní je to už raz tak. Je kopec dôležitejších vecí pri rozbehu podnikania, ktorým venujeme pozornosť. Keď už máme podnikateľský nápad, tak hľadáme priestory, nakupujeme zariadenia, hľadáme dodávateľov… Nekonečný proces, pri ktorom sa v lepšom prípade minú tisíce eur. A potom niekde na konci nastupuje ten predražený marketing a reklama, alebo v niektorých prípadoch ani nenastúpi. 😀

V zásade by každý podnikateľský plán, aj ten najmenší, mal rátať s nejakým rozpočtom na reklamu a marketing. Reklama nie je hneď billboardová kampaň v hodnote desiatok tisíc eur. Ani „nenažratý“ facebook alebo google s ich online reklamou. Jednoducho chcem povedať, že niekde v ľuďoch je zakorenená informácia či skôr mýtus, že len vojdete do reklamnej agentúry a ste hneď o 500 € ľahší. Ako je to teda v skutočnosti?

Prečo je dôležité mať reklamnú agentúru?

Tak, ako potrebujete kvalitných a spoľahlivých dodávateľov vo svojom biznise, potrebujete v dnešnej dobe partnera – odborníka, ktorý vám poradí v oblasti reklamy a marketingu. Určite chcete, aby váš produkt či služba vyzeral čo najlepšie, najprofesionálnejšie. Každý produkt/služba potrebuje okrem loga, web stránky a sloganu aj profesionálny marketing či reklamu ako takú. Chcete, aby vaša značka pôsobila profesionálne aj v komunikácii so zákazníkmi? Hľadáte presne toto, ak sami hľadáte partnerov pre vaše podnikanie, alebo ak si len chcete niečo kúpiť? Všetci to robíme. Hľadáme kvalitné služby či produkty a  samotný kontakt pri našom hľadaní – to, čo vidíme, počujeme, čítame, to všetko je reklamná komunikácia. A presne pre tento efekt by aj komunikácia vašej značky mala pôsobiť profesionálne.

Ako nájsť dobrú reklamnú agentúru?

Tak a teraz k tým agentúram. Ako nájsť tu správnu? Na začiatok si spravte prieskum o agentúrach okolo vás. Pozrite si, ako vyzerá reklamná komunikácia u niekoho, koho poznáte. Mohol by vám poradiť s výberom agentúry. Určite si najlepšie vyberiete na základe referencie od niekoho, kto danú agentúru vyskúšal.

Potom im jednoducho napíšte alebo zavolajte (nehryzú) a dohodnite si stretnutie. Ak vás bude chcieť niekto vybaviť hneď cez telefón, je to prvé znamenie, že by ste mali hľadať ďalej. Stretnutie je dôležité. Agentúra si spraví obraz o oblasti, v ktorej podnikáte, až potom môže vôbec začať pracovať a pripraviť pre vás plán či kampaň. Dôležitou informáciou, ktorú agentúra potrebuje vedieť, je váš rozpočet na reklamu. Nie preto, že ho chce hneď minúť, ale preto, aby v agentúre vedeli pripraviť čo najefektívnejšie riešenie. Ak si idete kupovať auto, tiež viete koľko zaň chcete maximálne zaplatiť. Napríklad v takej online kampani nepotrebujete hneď tisícový budget. S dobrým nápadom bude stačiť pár stoviek.

Takže už sedíte v agentúre, rozprávate svoj príbeh a stále vás to nič nestálo. 🙂 Fajn nie? Vždy sa v agentúre pýtajte na ich referencie, čo sa im už podarilo dosiahnuť pre iných klientov a vždy povedzte, čo od spolupráce očakávate. Komunikácia a úprimnosť je vo vzťahu klient-agentúra veľmi dôležitá. Ak má agentúra všetky informácie, pripraví pre vás plán – reklamnú stratégiu alebo kampaň s rozpočtom. A keďže je to ponuka, mala by byť zadarmo! Aspoň takto funguje u nás v melóne.

Nebojte sa reklamných agentúr, sú dôležité pre vaše podnikanie. Stačí si nájsť tu správnu.

Nabudúce si povieme niečo o tom, aké rôzne druhy agentúr existujú a ktorú potrebujete práve vy.

Mohlo by vás zaujímať

Koľko stojí reklamná kampaň?

Určite bude so mnou súhlasiť nejeden account manager či marketér, jedna zo základných otázok od klienta po prvých vetách, v ktorých vám predstaví svoju víziu reklamnej kampane, je – a

Moja firma facebook nepotrebuje. Či?

Neverili by ste, koľko značiek a firiem v súčasnosti nemá facebookový profil svojej spoločnosti. A aj tie, čo ho majú, vlastne nevedia, čo s ním. Česť výnimkám. Pritom je to