fbpx

Prečo je web od freelancera lacnejší?

Otázka znie inak, prečo si pýta agentúra viac peňazí za rovnaký web, ako freelancer? Veď dostanem to isté, tak prečo by som mal zaplatiť viac?

Každý, kto už riešil web pre svoj biznis stál pred rozhodnutím či využiť známeho – chlapíka čo robí weby a chce zaň pár stoviek, alebo lokálnu agentúru, prípadne inú digitálnu agentúru o ktorej počul že robí skvelú robotu.

Nasledovalo rozosielanie žiadostí o cenovú ponuku a ich vyhodnocovanie. Tu sa dostávame na začiatok a teda k cene, respektíve k rozdielom v cenách.

Ako správne vyhodnotiť cenovú ponuku a vybrať si tu správnu?

Povedzme, že každá cenová ponuka bude rozdielna. V prvom rade si treba ujasniť, čo ktorá cenová ponuka zahŕňa. Je totiž rozdiel, či zhotoviteľ webu len vezme spísaný zoznam Vašich požadovaných podstránok a zakomponuje to do nejakej šablóny wordpressu, alebo si s Vami dohodne osobné stretnutie prípadne videohovor a preberiete detailnejšie, čo Váš nový web má obsahovať.

Prvým znakom toho, že ste si nevybrali správne môže byť aj to, ak sa webdizajnér ani trochu bližšie nezaujíma o obsah Vášho webu, prípadne o to, čo má reprezentovať daný web.

Určite vyžadujte osobnú konzultáciu, alebo aspoň videohovor, kde webdizajnérovi priblížite Vašu predstavu o tom, ako má Váš web vyzerať. Ak pracujete na vytvorení e-shopu sú tieto konzultácie nevyhnutné.

Určite sa pri cenovej ponuke pýtajte na presný postup prác. Časové rozhranie, teda ako dlho budú práce trvať. Koľkokrát môžete pripomienkovať grafické návrhy, prípadne ako to bude s vecami, ktoré cenová ponuka nezahŕňa. Stane sa, že na niektoré veci sa pozabudne a bude ich treba neskôr zapracovať.

Ak máte ujasnené, čo za svoje peniaze od agentúry, alebo freelancera dostanete, potom Vám už len stačí si ujasniť fakty, ako napríklad koľko skúseností majú a aké sú ich referencie. Zamyslite sa nad tým u koho je väčšia pravdepodobnosť, že by mal Váš projekt skončiť na výbornú. Váš web a špeciálne e-shop je niečo, čo Vám má priniesť zisk a na tom v skutku šetriť netreba.

V čom je pridaná hodnota agentúry?

Ako sa vraví, viac hláv, viac rozumu. Jednoznačná výhoda agentúry je tá, že v nej pracuje viac odborníkov, ktorí majú viac skúseností. Vďaka tomu, že riešia projekty spoločne je väčšia pravdepodobnosť, že agentúra urobí svoju prácu lepšie. Zjednodušene povedané na Vašom webe bude pracovať určite viac odborníkov, ako len jeden freelancer, ktorý sa nemá možnosť poradiť s kolegom a dostať relevantný feedback.

Taktiež vďaka tomu, že agentúra ma určité zabehnuté procesy, je isté, že Váš web bude hotový skôr. Viete ako to tí freelanceri majú cez deň… latečko, barber, instagram až potom práca 😀 (česť výnimkám)

Komunikácia agentúra vs. klient rovnako prebieha na inej úrovni. Bude Vám pridelený account manager, v prípade menšej agentúry, kreatívny riaditeľ alebo niekto s podobne „dôležitou“ funkciou, ktorý bude riešiť prípadné problémy. Pretože verte či nie, taký webdizajnér vie byť niekedy tvrdohlavý a hodí sa ak niekto vie pretlmočiť klientove myšlienky slovami, ktorým porozumie aj taká kapacita akou je webdizajnér. Skrátka agentúra má ľudí aj na to, aby tvorila most medzi kreatívou a zdravím rozumom. Cieľom je pomôcť dosiahnuť čo najlepší výsledok.

Čo po odovzdaní webu klientovi?

Je veľmi pravdepodobné, že po úspešnom ukončení práce na Vašom webe alebo e-shope Vám freelancer nebude vedieť ponúknuť ďalší servis. Dostanete sa na začiatok marketingového maratónu a namiesto toho, aby ste už riešili Vaše podnikanie, hľadáte reklamnú agentúru. Znova Vás to stojí drahocenný čas.

Reklamná agentúra sa bude snažiť, aby ste využili jej ďalšie služby. Čo logicky znamená, že jej snahou bude aby ste už pri tvorbe webu boli maximálne spokojný. SEO servis, PPC kampane, správa sociálnych sietí, skrátka čokoľvek, čo sa týka online reklamy alebo reklamy všeobecne. Toto všetko sú služby, ktoré pravdepodobne budete potrebovať a agentúra sa Vám bude snažiť tieto služby ponúknuť a spolupracovať s vami aj do budúcna.

Ak to zhrniem, tak áno, web od freelancera je lacnejší, ale treba si uvedomiť, prečo je to tak a či to za to stojí.

Mohlo by vás zaujímať

Prečo je web od freelancera lacnejší?

Otázka znie inak, prečo si pýta agentúra viac peňazí za rovnaký web, ako freelancer? Veď dostanem to isté, tak prečo by som mal zaplatiť viac? Každý, kto už riešil web

Je tu čas natívnej reklamy

Dnešnému svetu online reklamy jednoznačne kraľuje obsahový marketing. „Content je king“, ako hovorí Filip Kuna zo Strossle. Vytvoriť kvalitný obsah je jedna vec, doručiť ho k potencionálnemu zákazníkovi, vec druhá.

Koľko stojí reklamná kampaň?

Určite bude so mnou súhlasiť nejeden account manager či marketér, jedna zo základných otázok od klienta po prvých vetách, v ktorých vám predstaví svoju víziu reklamnej kampane, je – a